1)Bir sınıfta en az yirmi öğrencinin olduğu ve bu öğrencilerin her birinin birbirinden farklı olduğu düşünüldüğünde, öğrenen özelliklerinin tasarım sürecinde ne kadar etkili olabileceğini tartışınız.
İnsanlar değişik açılardan birbirlerinden farklılık gösterirler. Öğretim tasarımcısı, öğrenenlerin yetenekleri, ihtiyaçları ve ilgileri konusunda bilgi toplamalıdır. Bu bilgiler, konuların seçilmesi, kazanımların belirlenmesini, konuların nasıl ele alınacağı, öğrenme etkinliklerinin biçimi gibi planlamanın bazı unsurlarını etkilemektedir.
2)Bir insanın ne kadar karmaşık bir bütün oluşturduğu düşünüldüğünde tasarım için öğrenenin hangi özelliğinin ne boyutta dikkate alınacağı nasıl belirlenebilir?
1. Bilişsel özellikler
2. Fiziksel özellikler
3. Duyuşsal özellikler
4. Sosyal özelliklerini belirlemek için
Genel özellikler
· Genel yetenekler
· Özel yetenekler
· Gelişim dönemi (örn. Piaget’in bilişsel gelişim dönemleri)
· Dilsel gelişim dönemi
· Okuma seviyesi
· Görsel okuryazarlık düzeyi (grafiklerden bilgi çıkarabilme becerisi)
· Bilişsel işleme biçimi (seçilen ve en etkili)
· Bilişsel ve öğrenme stratejileri
· Genel dünya bilgisi
Daha önceki öğrenmeler dikkate alınmalıdır.
3)Bir insanın sosyal, bilişsel, fiziksel, kişisel vb. birçok yapıdan oluştuğu dikkate alındığında öğrenen özelliklerini tasarıma yansıtmak isteyen bir öğretim tasarımcısının bu yapılarla ve yapılardaki farklı boyutlarla ilgili birikimi ne düzeyde olmalıdır? Bunun için yapılması gerekenler nelerdir?
Öğrencinin
– İlgilerini
– Motivasyonunu
– Öğrenmeye karşı motivasyonunu
– Konu alanına karşı tutumlarını
– Öğrenmeye karşı tutumlarını
– Arabuluculukla ilgili algı ve deneyimlerini
– Akademik öz-benlik gelişimini
– Kaygı düzeyini
– İnançlarını
– Başarı özellikleri (örn. Kontrol odağı) ni göz önünde bulundurmalıdır.
4) Tasarım sürecinde öğrenen özellikleri ile ilgili bilgi toplamak ve analiz ederek sonuçlara ulaşmak yeterli midir? Neden?
Sadece tasarımı sürecinde öğrenen özellikleri ile ilgili bilgi toplamak ve analiz ederek sonuçlara ulaşmak yeterli değildir..tam anlamıyla sonuca ulaşılmak isteniyorsa;
– Hedef kitleye ders veren eğiticiler ile görüşmeler yapmak
– Hedef kitleyi gözlemleyip, görüşmeler yapmak
– Öğrenenlerin ilgilerini ve geçmiş yaşantılarını sorgulayan anketler uygulamak
– Öğrenenlerin bilişsel strateji, bilgiyi işleme stili ve tercih ettikleri öğrenme ortamı sorgulayan değerlendirme araçlarından yararlanmak.
– İş tanımları ve kurumların kişisel profillerini analiz etmek.
– Farklı yaş gruplarının ilgi, sosyal gelişim, fiziksel özellik vb. gelişim düzeyleri ile ilgili bilgi veren makale ya da yazılar okumak.
– Farklı etnik, sosyo-ekonomik yapıdaki bireylerin ilgi ve motivasyon düzeylerini tartışan yazılar okumak.
Gerekir..
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder